
Boslab Route Geel
Onbevangen makers nemen je mee in het schemerende bos én in de wereld van hun fantasie.
In deze route: Ali Ünal & Menzo Kircz, Laurien van Rijswijk, Reinout Bongers.
In den finsteren Zeiten Wird da auch gesungen werden? Da wird auch gessungen werden. Von die Finsteren Zeiten.
In deze muzikale voorstelling brengt Laurien van Rijswijk haar liefde voor de wereld van het Burlesque naar het bos. Een spannende frictie tussen natuur versus glitter en glamour.
Een variétéartieste die jarenlang werd aanbeden vanwege haar schoonheid en verleidelijkheid, trekt zich terug uit de openbaarheid wanneer haar eerste rimpels verschijnen en haar knieën beginnen te kraken. Doodsbang voor gezichtsverlies om dit plotselinge verval zoekt ze de eenzaamheid van het bos op om daar haar oude dagen te slijten. 10 – 50 – 100 – 200 jaren verstrijken… De inmiddels hoogbejaarde grande dame mist haar publiek, het applaus, de ogen die verlekkerd naar haar kijken, de volgspot. Voor een laatste keer zal ze voor haar aanbidders haar act doen, maar dit keer niet meer als de jonge ‘glam queen’ die ze ooit was… Een muzikale ode aan uiterlijk verval, geïnspireerd op het leven (en de worsteling daarmee) van Marlene Dietrich.
Better Days – route geel (scrol naar beneden voor tickets)
Laurien van Rijswijk (performer) studeerde in 2016 af aan de toneelschool in Arnhem en is sindsdien werkzaam als actrice en theatermaker. Laurien is een veelzijdige actrice en maakster. Sinds haar afstuderen speelt ze in uiteenlopende producties; van muzikaal jeugdtheater bij Theater Sonnevanck, tot Japans Poppentheater bij KASKO (voorheen Kameroperahuis), van de bijzondere locatietheater projecten van MaasTD en Wat We Doen, tot haar eigen One Woman Variétéshow ‘U Wordt Met Volle Buik Weer Thuis Gebracht’ op het Amsterdam Fringe Festival. Ook was ze te zien in de speelfilm Zee van Tijd van Theu Boermans. Daarnaast heeft ze ruime ervaring als zangeres.
Mart van Berckel (eindregisseur) studeerde piano, muziektheater en regie aan ArtEZ Arnhem en de Zürcher Hochschule der Künste, Zürich. Zijn afstudeervoorstelling ‘PLAY MAIDS’ (2016) won de publieksprijs op festival Körber Studio Junge Regie in Hamburg. Sinds zijn afstuderen maakte hij voorstellingen bij o.a. De Nieuwe Oost, KASKO (voorheen Kameroperahuis), en Theater Sonnevanck. Mart gaat te werk als een componist: met grote precisie en oog voor detail stemt hij beeld, muziek, tekst, licht en beweging op elkaar af. Vanaf 2021 is hij als regisseur vast verbonden aan NNT/Club Guy & Roni, en maakt hij zijn eerste voorstelling bij de Staatsoper Hamburg.
Renán Zelada (componist) studeerde compositie aan de Akademia Łódź in Polen en het Koninklijk Conservatorium Den Haag. Zijn muziek werd o.a. gespeeld in de TivoliVredenburg in Utrecht en de St. Bavokerk in Haarlem. Sinds 2020 is hij verbonden aan KASKO waar hij voor het eerst in aanmerking kwam met muziektheater. Voor Renán begint het altijd met verhaal of een gevoel, voor hij vorm geeft aan zijn muzikale ideeën. Hij denkt daarbij in abstracties. Daarom vindt hij opera, films en muziektheater zo interessant. Zijn andere muzikale passie zijn de kleurrijke geluiden van vintage synths, die hij graag combineert met akoestische instrumenten.
Onbevangen makers nemen je mee in het schemerende bos én in de wereld van hun fantasie.
In deze route: Ali Ünal & Menzo Kircz, Laurien van Rijswijk, Reinout Bongers.