Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bostheater logo

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Kijk dan eerst hieronder of jouw vraag er tussen staat. Kun je het antwoord niet vinden? Stuur ons dan een mail:

Voor algemene vragen, kaartverkoop en reserveringen: publiek@bostheater.nl
Voor vragen over de kaartverkoop van concerten: klantenservice@eventim.nl
Voor inhoudelijke vragen over de concerten: info@liveatamsterdamsebos.nl
Voor persgerelateerde vragen: pers@bostheater.nl

De publiekslijn is vanaf mei bereikbaar tussen 12:00 en 17:00 uur via het keuzemenu op nummer 020-6700250. Gelieve buiten deze tijden vragen te mailen naar het bovenstaande e-mailadres.

Algemene vragen

Hoe laat gaat het theater open voor publiek?

Dat verschilt per dag.

Op een concertdag is het theater geopend om 18.00 uur.
Op een avond met een theatervoorstelling is het theater geopend om 18.30 uur.
Met kindervoorstellingen is het theater 30 minuten voor aanvang van de voorstelling geopend.

Gaat de voorstelling door bij slecht weer?

De voorstelling gaat in principe altijd door, behalve als de weersomstandigheden een gevaar opleveren voor bezoekers, cast en crew.

Gaat de voorstelling niet door, dan wordt dit uiterlijk rond 18.00 uur op de homepagina van deze website aangegeven.

Ik ben iets verloren in het theater, wat kan ik doen?

Wanneer je tijdens jouw bezoek aan het theater iets bent verloren of hebt laten liggen, stuur dan een mail met een duidelijke beschrijving, of een foto van het voorwerp en de datum waarop je het voorwerp bent verloren naar: publiek@bostheater.nl

Kan ik een zitplaats reserveren in het theater?

Het is niet mogelijk om zitplaatsen te reserveren. Het beleid is ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’.

Alleen voor mindervaliden en voor Vrienden van het Bostheater worden er speciale plekken gereserveerd.

Mag ik een eigen stoel of kussen meebrengen?

Het is uit veiligheidsoverwegingen niet toegestaan eigen stoelen mee te brengen.

Je mag wel een eigen kussentje meenemen tijdens theatervoorstellingen. Vanaf de zomer van 2022 heeft elke bank een rugleuning. Heeft u andere voorzieningen nodig, neem dan contact op met het Bostheater via publiek@bostheater.nl. We kunnen dan met elkaar de mogelijkheden overleggen.

Mag ik mijn foto- of videocamera meenemen naar het Bostheater?

Zonder voorafgaand verkregen toestemming van het Bostheater is het niet toegestaan om (professionele) camera’s met afneembare lens mee te nemen. Ook filmapparatuur (op je mobiele telefoon na) is niet toegestaan zonder voorafgaand verkregen toestemming.

Wil je graag opnames of foto’s maken in het Bostheater? Stuur ons dan een mail: pers@bostheater.nl

Waar kan ik me inschrijven voor jullie nieuwsbrief?

Wat leuk dat je onze nieuwsbrief wilt ontvangen! Je kunt je aanmelden door hier te klikken (pagina opent in nieuw tabblad)

Zijn er alleen maar staanplaatsen tijdens concerten?

Er zijn geen staanplaatsen tijdens concerten: elke tickethouder heeft recht op een zitplaats. Deze zitplaatsen kunnen niet worden gereserveerd.

Wil je gebruik maken van een rolstoel-plek, stuur dan een email naar publiek@bostheater.nl. Dit kan tot een dag voor aanvang. Let op: jouw reservering voor een rolstoel-plek is dus geen toegangsbewijs.

Mag ik een paraplu gebruiken op de tribune met regen?

Het gebruik van een paraplu op de tribune is niet toegestaan tijdens een voorstelling of concert. Dit kan het zicht belemmeren van andere bezoekers. Bij concerten worden paraplu’s ingenomen bij de entree.

Zijn er sanitaire voorzieningen?

Natuurlijk. Deze liggen 25 meter van de hoofdingang, net buiten het theater. Tijdens een voorstelling of concert kun je uiteraard gewoon gebruik maken van deze voorzieningen.

Er is ook een rolstoelvriendelijk toilet aanwezig.

Zijn er kluisjes aanwezig om mijn spullen in op te bergen?

Op het terrein van het Bostheater zijn geen kluisjes aanwezig. Grotere tassen mogen mee naar binnen en kunnen gemakkelijk worden opgeborgen onder de banken van de tribune. Tevens raden we het af om waardevolle spullen in de auto achter te laten.

Kaartverkoop

Hoe kan ik kaarten kopen voor de theatervoorstellingen?

Je kunt jouw ticket online kopen via de ticket-button die bij het evenement op de website staat aangegeven. Ga naar Ons programma voor een overzicht van alle evenementen.

Ook is het mogelijk om bij de kassa van het theater een kaartje te kopen, mits er nog plaats is. Wanneer de voorstelling is uitverkocht, wordt dit op de website vermeld.

Ik heb een vraag over mijn kaarten. Waar kan ik terecht?

De kaartverkoop voor de theatervoorstellingen en filmavonden loopt via Voordemensen.nl. Als je vragen hebt over de ticketverkoop, kun je een email sturen naar: publiek@bostheater.nl

De kaartverkoop van de Live At Amsterdamse Bos concerten loopt via Eventim. heb je een vraag over jouw concerttickets, neem dan contact op met de Eventim klantenservice via 0900-1353 of via klantenservice@eventim.nl. Heb je andere concertvragen, dan kun je een mail sturen naar info@liveatamsterdamsebos.nl. Overige informatie over de concerten kun je vinden op www.liveatamsterdamsebos.nl

(e-)tickets uitprinten is niet goed voor de bomen, wat zal ik doen?

Je kunt jouw e-tickets gewoon digitaal op jouw telefoon laten zien.

Tip: het internet in het Amsterdamse Bos is niet optimaal. Download de e-tickets thuis al of maak er een screenshot van.

Ik heb geen eticket ontvangen, wat moet ik doen?

Theaterkaarten en filmavonden: Neem voor theaterkaarten en filmavonden contact op met publiek@bostheater.nl

Concertkaarten: De kaartverkoop van de Live At Amsterdamse Bos concerten loopt via Eventim. Gekochte concertkaarten kun je terugvinden in jouw Eventim-account. Log daarvoor in bij Eventim.nl. Heb je een andere vraag over jouw concerttickets, neem dan contact op met de Eventim klantenservice via 0900-1353 of via klantenservice@eventim.nl.

Kan ik mijn kaarten annuleren?

Het is niet mogelijk om jouw gekochte kaarten te annuleren.

Kaarten voor de theatervoorstelling en filmavonden kunnen tot 7 dagen voor aanvang van de voorstelling gewijzigd worden naar een andere speeldatum, mits er plaatsen beschikbaar zijn. Wil je hiervan gebruik maken, stuur dan een mail naar publiek@bostheater.nl. Vermeld in deze mail het ordernummer en/of de naam waarop de tickets zijn geboekt en naar welke datum je de kaarten wilt laten omboeken

Kan ik mijn kaarten omzetten naar een andere datum?

Kaarten voor de theatervoorstellingen en filmavonden kunnen tot 7 dagen voor aanvang van de voorstelling gewijzigd worden naar een andere speeldatum, mits er plaatsen beschikbaar zijn.

Wil je hiervan gebruik maken, stuur dan een mail naar publiek@bostheater.nl. Vermeld in deze mail het ordernummer en de nieuwe datum.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

Theaterkaarten en filmavonden: Neem voor theaterkaarten en filmavonden contact op met publiek@bostheater.nl.

Concertkaarten: Neem voor concertkaarten contact op met info@liveatamsterdamsebos.nl.

De voorstelling is geannuleerd, krijg ik mijn geld terug?

Indien de voorstelling voor aanvang of binnen de eerste 50% van de speelduur wordt geannuleerd, ontvang je jouw aankoopbedrag terug. Bij annulering ontvangen kaartkopers binnen 24 uur een e-mail met verdere informatie.

Als de voorstelling na 50% van de speelduur wordt geannuleerd dan is bovenstaande compensatie niet van toepassing.

Is er een wachtlijst voor uitverkochte theatervoorstellingen?

Alleen voor de grote zomervoorstellingen is er een wachtlijst beschikbaar indien de voorstellingen zijn uitverkocht.

Hoe werkt het? Bij een uitverkochte voorstelling druk je op het knopje ‘wachtlijst’. Daar kun je jouw emailadres achterlaten. Als er een of meerdere kaarten vrijkomen, krijgt de eerste persoon op de wachtlijst een mail. Die heeft een kwartier om de tickets aan te schaffen. Na een kwartier wordt de volgende persoon op de wachtlijst gemaild. Jouw inschrijving op de wachtlijst geeft dus geen garantie dat het ticket ook daadwerkelijk van jou is, maar je weet het wel als een van de eersten.

Vanaf welke leeftijd moet ik een kaartje kopen voor mijn kind?

Voor concerten hanteert onze concertpartner geen leeftijdsgrens. Iedereen, ongeacht de leeftijd, dient in het bezit te zijn van een geldig toegangsbewijs. We raden echter af om kinderen mee te nemen naar een concert. Neem je je kind toch mee? Dan ben je als ouder/verzorger verplicht om te zorgen voor goede oorbescherming voor jouw kind.

Per theatervoorstelling verschilt het voor welke leeftijdsgroep de voorstelling geschikt is. Dit wordt vermeld op de pagina van de voorstelling. Alle bezoekers dienen in het bezit te zijn van een entreebewijs, dus ook kinderen die jonger zijn dan de adviesleeftijd. We raden echter af om kinderen mee te nemen die jonger zijn dan het leeftijdsadvies. Baby’s tot 12 maanden mogen gratis naar binnen.

Bij kindervoorstellingen kunnen kinderen tot 12 jaar gebruik maken van een kinderticket.

Kan ik met mijn podiumpas het Bostheater bezoeken?

Ja, sinds 2024 kan dat! Lees er hier meer over.

Kan ik met mijn stadspas het Bostheater bezoeken?

Ja, stadspashouders van een stadspas met een groene stip kunnen in 2024 voor een gereduceerd tarief kaarten kopen voor theatervoorstellingen.

Klik hier voor meer informatie.

Kan ik een voorstelling in het Bostheater cadeau doen aan iemand?

Absoluut, dat vinden wij alleen maar fantastisch! We kunnen voor een voorstelling naar keuze een code genereren, waarmee de ontvanger zelf een datum kan kiezen voor het bezoek aan de betreffende voorstelling. Wanneer u een cadeaubon wilt bestellen stuur dan een mailtje aan publiek@bostheater.nl en vermeld hierin de voorstelling en het aantal personen. U ontvangt dan een betaallink. Na betaling wordt de cadeaubon aan u gemaild.

Voor concerten is deze optie helaas niet mogelijk.

Route en bereikbaarheid

Wat is het adres en de route naar het Bostheater?

Het adres van het Bostheater is:
De Duizendmeterweg 7, 1182 DC Amstelveen.

Klik hier voor de route op Google maps.

Je kunt per fiets of auto naar het theater komen.

De Bosbaan is afgesloten, wat betekent dit?

Tijdens (roei)evenementen is de Bosbaan (de hoofdweg naar het theater) afgesloten. Het theater is dan nog wel bereikbaar via de alternatieve route.

In de regel duurt de Bosbaanafsluiting tot ongeveer 18.00 uur.

Ik kom met de fiets, is er verlichting in het Amsterdamse Bos?

Het Bostheater is goed bereikbaar met de fiets. In het bos is de weg gemarkeerd met straatverlichting. Het is wel aan te raden om fietsverlichting op de fiets te hebben.

Is er een fietsenstalling bij het theater?

Ja, er is een verlichte fietsenstalling aan het begin van het wandelpad naar het theater (het is ca 2 min lopen vanaf de fietsenstalling naar de entree)

Mag ik mijn fiets overal in het bos stallen?

Nee, het is niet toegestaan om jouw fiets overal te stallen. In verband met de veiligheid (bijvoorbeeld een ontruiming) dienen alle fietsen in de stalling te worden geparkeerd.

Ik kom met de auto, kan ik parkeren bij het theater?

Op 200 meter van de theateringang is er ruim voldoende parkeergelegenheid. Parkeren bij het Bostheater is gratis. Deze parkeerplaats is niet bewaakt.

Is het Bostheater bereikbaar met het openvaar vervoer?

Helaas is het Bostheater niet goed bereikbaar met het openbaar vervoer. De dichtstbijzijnde halte is de Amstelveense weg. Vanaf deze halte is het ruim 40 minuten wandelen naar het theater.

We raden bezoekers aan een OV fiets te huren bij station Amsterdam Zuid.

Voor meer informatie over het huren van een OV-fiets, klik hier.

Hoe ver is het wandelen vanaf de bushalte naar het theater?

Het is ruim 40 minuten wandelen vanaf de bushalte op de Amstelveense weg/Van Nijenrodeweg naar het Bostheater. Klik hier om de dichtstbijzijnde halte op Google Maps te weergeven.

Toegankelijkheid

Is het theater toegankelijk met een rolstoel?

Het theater is toegankelijk met een rolstoel. Als je al een ticket hebt voor een voorstelling of concert en je wilt gebruik maken van een rolstoel-plek, stuur dan een email naar publiek@bostheater.nl. Dit kan tot een dag voor aanvang. Let op: jouw reservering voor een rolstoel-plek is dus geen toegangsbewijs.

We vragen je uiterlijk 45 minuten voor aanvang aanwezig te zijn in het theater.

Het aantal rolstoelplaatsen is beperkt, we doen ons best iedereen van een zo goed mogelijke plek te voorzien.

Zijn er rolstoelvriendelijke toiletvoorzieningen?

Ja, er is een rolstoeltoegankelijk toilet.

Zijn er parkeerplaatsen voor mindervaliden?

Er zijn parkeerplaatsen voor mindervaliden. Vanaf deze parkeerplaats is het nog 200 meter naar het theater. Wanneer het niet mogelijk is deze afstand af te leggen, dan is het mogelijk om personen nog dichter bij het theater af te zetten. Dit kan alleen met begeleiding van het Bostheater (het betreft namelijk een voetgangersgebied). Neem hiervoor contact op met publiek@bostheater.nl.

Let op: helaas kunnen wij deze parkeerplekken niet voor je reserveren, omdat het een openbare parkeergelegenheid betreft voor het hele Amsterdamse Bos.

Zijn er voorzieningen voor mensen met een gehoorbeperking?

Ja, op aanvraag zijn er koptelefoons beschikbaar voor mensen met een gehoorbeperking. Stuur hiervoor een email naar: publiek@bostheater.nl.

Zijn er voorzieningen voor mensen visuele beperking?

Honden, dus ook blindengeleidehonden zijn welkom in het theater.

Soms wordt i.s.m. Stichting Komt dat zien een live theaterbeleving mogelijk gemaakt voor mensen die blind of slechtziend zijn. Indien dit het geval is, zullen we dat op de voorstellingspagina kenbaar maken.

Ik wil graag een zitplaats met een rugleuning, kan dit?

Vanaf seizoen 2022 heeft elke zitplaats een rugleuning. Je hoeft dus geen plekken meer te reserveren indien je een rugleuning nodig hebt.

Wil je gebruik maken van een rolstoel-plek, stuur dan een email naar publiek@bostheater.nl. Dit kan tot een dag voor aanvang. Let op: jouw reservering voor een rolstoel-plek is dus geen toegangsbewijs.

Ook voor Vrienden van het Bostheater worden er nog steeds speciale plekken gereserveerd op de tribune.

Zijn voorstellingen toegankelijk voor niet-nederlandstaligen?

De toegankelijkheid voor niet-Nederlandstaligen hangt af van het programma. Kijk bij het informatieblokje van het event voor meer informatie.

Toegankelijkheid voor dieren

Tijdens concerten zijn honden niet toegestaan. Tijdens theatervoorstellingen zijn honden in principe welkom in het theater, zolang ze geen overlast veroorzaken. Echter raden we af om honden mee te nemen naar de grote theatervoorstellingen. Neem je je hond alsnog mee, dan vragen we je om met jouw hond plaats te nemen aan de zijkant, zodat wanneer de hond onrustig wordt, je makkelijk even weg kunt lopen.

Mag ik mijn baby meenemen naar een voorstelling?

Je mag jouw baby meenemen naar de voorstelling. Wel vragen we je om aan de zijkant van een tribunevak plaats te nemen, zodat wanneer de baby huilt, je even weg kunt lopen om jouw baby te troosten. Daarnaast mag de baby (evt. in een zitje of wieg) geen zitplaats innemen op de tribune. Je bent daarnaast verplicht om zelf voor gehoorbescherming voor jouw kind te zorgen.

Eten en drinken tijdens theater- en filmvoorstellingen

Recyclen jullie? Zoja, hoe?

Ja, het plastic waar de consumpties in worden geschonken is gemaakt van speciaal recyclebaar plastic. Deze glazen worden apart ingezameld om weer gerecycled te kunnen worden. Wat dit voor jou als bezoeker betekent, lees je hier (opent in een nieuwe pagina).

Kan ik eten en drinken kopen in het theater?

De theaterbar is geopend bij alle voorstellingen.
Bij de avondvoorstellingen is het mogelijk een picknicktas of een (vegetarische) Bosburger te bestellen. Lees hier meer over op deze pagina.

Wat zit er in de picknicktas?

De picknicktas is een rijk gevulde mand voor twee personen, met een fles wijn of een bierproeverij of een flesje fris. Meer informatie kun je hier vinden.

Kom je naar een concert, bestel dan je picknicktas via Live at Amsterdamse Bos. Dat kan hier.

Waar kan ik de picknicktas ophalen?

De picknicktas kan bij de food-corner van het Bostheater worden opgehaald vanaf opening tot 30 minuten voor aanvang van de voorstelling of hoofdact.

Kan ik ook een picknickmand kopen in het theater zonder reservering vooraf?

Het is niet mogelijk om zonder reservering een picknickmand te kopen. Deze dient uiterlijk om 18.00 uur de dag vóór de voorstelling besteld te worden. Meer informatie kun je hier vinden.

Ik heb per ongeluk een picknicktas voor een verkeerde datum besteld. Wat kan ik doen?

Wat vervelend, maar kan gebeuren. Kom je er op de dag voor het evenement vóór 16.00 uur achter, bel ons of stuur ons een mail: publiek@bostheater.nl en vermeld daarbij:

  • de naam of het emailadres waarop de bestelling is gedaan
  • de datum waarop de picknicktas is besteld
  • de datum waarop je de picknicktas eigenlijk wil ophalen.

Wij kunnen de bestelling dan nog omzetten naar de juiste dag.

Kom je er later, bijvoorbeeld op de dag van het evenement zelf achter? Neem contact met ons op zodat we kunnen kijken wat we voor je kunnen doen. Echter kunnen we niks meer beloven.

Let op: het is de verantwoordelijkheid van de koper om bestellingen voor de juiste data te doen. Het aankoopbedrag van de picknicktas wordt niet wordt vergoed.

Mag ik BBQ'en of koken op de tribune?

Het is niet toegestaan om te bbq’en of op een andere manier eten te bereiden (gasstel/verwarmingsstel) op de tribune. Dit is wel op andere plekken in het Amsterdamse Bos toegestaan.

Mag ik eigen eten en drinken meenemen tijdens een theatervoorstelling of filmavond?

Ja, tijdens theatervoorstellingen en filmavonden mag je je eigen eten of drinken meenemen. Let op: dit geldt niet voor concerten.

Welke ingrediënten zitten er in de etenswaren die te koop zijn in het theater?

Dat kun je hier lezen: Ingrediënten – en allergenenlijst.

Eten en drinken tijdens concerten

Recyclen jullie? Zoja, hoe?

Ja, het plastic waar de consumpties in worden geschonken is gemaakt van speciaal recyclebaar plastic. Deze glazen worden apart ingezameld om weer gerecycled te kunnen worden. Wat dit voor jou als bezoeker betekent, lees je hier (opent in een nieuwe pagina).

Mag ik eigen eten meebrengen naar concerten?

Het is niet toegestaan eigen consumpties mee te brengen tijdens de concerten. Tijdens concerten zijn er verschillende kraampjes waar je eten kan bestellen. Het is ook mogelijk om een picknicktas te kopen, dit kan uiterlijk één dag voor aanvang van de voorstelling, tot 18:00 uur ’s avonds. Je kunt dan lekker picknicken op onze tribune.

Wil je dit? Leuk! Bestel jouw picknicktas via de website van Live at Amsterdamse Bos.

Mag ik eigen drinken meebrengen naar concerten?

Het is niet toegestaan om consumpties mee te brengen naar concerten. Ook geen flesjes water.

Welke ingrediënten en allergenen zitten er in de aangeboden etenswaren?

Dat kun je hier lezen: Ingrediënten- en allergenenlijst

Ik heb per ongeluk een picknicktas voor een verkeerde concertdatum besteld. Wat kan ik doen?

Picknicktassen voor concerten worden via Live at Amsterdamse Bos verkocht. Neem daarvoor contact op met Live at Amsterdamse Bos via info@liveatamsterdamsebos.nl

Let op: het is de verantwoordelijkheid van de koper om bestellingen voor de juiste data te doen. Het aankoopbedrag van de picknicktas wordt niet wordt vergoed.

Betalen in het theater

Hoe kan ik in het theater betalen?

In het Amsterdamse Bostheater kan alleen met pin betaald worden.

Kan ik bij concerten met contant geld betalen?

Je kunt in het Amsterdamse Bostheater alleen met pin betalen. Echter, indien een (internationale) artiest merchandise meeneemt om te verkopen, kan het zijn dat deze ervoor kiest om de verkoop niet via het Bostheater te laten verlopen. In dat geval kan merchandise van de desbetreffende artiest alleen met cash afgerekend worden.

Werken jullie met muntjes?

Nee, vanaf seizoen 2023 kun je alleen met pin betalen in het Bostheater.

Huisregels en algemene voorwaarden

Waar kan ik de huisregels vinden?

De huisregels kun je hier lezen.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

De algemene voorwaarden kun je hier vinden.

Waar kan ik lezen hoe jullie met mijn gegevens omgaan?

Informatie over het gebruik van jouw gegevens kan je hier vinden.

Antwoord niet gevonden? Neem contact met ons op

Contactgegevens

Het Amsterdamse Bostheater
De Duizendmeterweg 7
1182 DC, Amstelveen
Nederland

publiek@bostheater.nl
020-6700250

Routebeschrijving

Zakelijke informatie

IBAN: NL85 ABNA 0833129120
KVK: 41207714
BTW-nummer: NL008633587B01