Bostheater logo

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Kijk dan eerst hieronder of jouw vraag er tussen staat. Kun je het antwoord niet vinden? Stuur ons dan een mail:

Voor algemene vragen, kaartverkoop en reserveringen: publiek@bostheater.nl
Voor vragen over de kaartverkoop van concerten: klantenservice@eventim.nl
Voor inhoudelijke vragen over de concerten: info@liveatamsterdamsebos.nl
Voor persgerelateerde vragen: pers@bostheater.nl

De publiekslijn is vanaf mei bereikbaar tussen 11:00 en 14:00 uur via het keuzemenu op nummer 020-6700250. Gelieve na 14:00 uur vragen mailen naar het bovenstaande e-mailadres.

Algemene vragen

Hoe laat gaat het theater open voor publiek?

Dat verschilt per dag.

Op een concertdag is het theater geopend om 17.30 uur.
Op een avond met een theatervoorstelling is het theater geopend om 18.30 uur.
Met kindervoorstellingen is het theater 30 minuten voor aanvang van de voorstelling geopend.

Gaat de voorstelling door bij slecht weer?

De voorstelling gaat in principe altijd door, behalve als de weersomstandigheden een gevaar opleveren voor bezoekers, cast en crew.

Gaat de voorstelling niet door, dan wordt dit op de homepagina van deze website aangegeven.

Ik ben iets verloren in het theater, wat kan ik doen?

Wanneer je tijdens jouw bezoek aan het theater iets bent verloren of hebt laten liggen, stuur dan een mail met een duidelijke beschrijving van het voorwerp en de datum waarop je het voorwerp bent verloren naar: publiek@bostheater.nl

Kan ik een zitplaats reserveren in het theater?

Het is niet mogelijk om zitplaatsen te reserveren. Het beleid is ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’.

Alleen voor mindervaliden en voor Vrienden van het Bostheater worden er speciale plekken gereserveerd.

Mag ik een eigen stoel meebrengen?

Het is uit veiligheidsoverwegingen niet toegestaan eigen stoelen mee te brengen. Vanaf de zomer van 2022 heeft elke bank een rugleuning. Heeft u andere voorzieningen nodig, neem dan contact op met het Bostheater via publiek@bostheater.nl. We kunnen dan met elkaar de mogelijkheden overleggen.

Waar kan ik me inschrijven voor jullie nieuwsbrief?

Wat leuk dat je onze nieuwsbrief wilt ontvangen! Op elke pagina, helemaal rechts onderin, heb je de mogelijkheid om je in te schrijven.

Kaartverkoop

Hoe kan ik kaarten kopen?

Je kunt jouw ticket online kopen via de ticket-button die bij het event op de website staat aangegeven. Ook is het mogelijk om bij de kassa van het theater een kaartje te kopen, mits er nog plaats is. Wanneer de voorstelling is uitverkocht, wordt dit op de website vermeld.

Ik heb een vraag over mijn kaarten. Waar kan ik terecht?

De kaartverkoop voor de theatervoorstellingen loopt via Voordemensen.nl. Als je vragen hebt over de ticketverkoop, kun je een email sturen naar: publiek@bostheater.nl

De kaartverkoop van de Live At Amsterdamse Bos concerten loopt via Eventim. Je kunt contact opnemen via info@liveatamsterdamsebos.nl. Overige informatie over de concerten kun je vinden op www.liveatamsterdamsebos.nl

(e-)tickets uitprinten is niet goed voor de bomen, wat zal ik doen?

Je kunt jouw e-tickets gewoon digitaal op jouw telefoon laten zien.

Tip: het internet in het Amsterdamse Bos is niet optimaal. Download de e-tickets thuis al of maak er een screenshot van.

Ik heb geen eticket ontvangen, wat moet ik doen?

Theaterkaarten: Neem voor theaterkaarten contact op met publiek@bostheater.nl

Concertkaarten: Neem voor concertkaarten contact op met info@liveatamsterdamsebos.nl.

Kan ik mijn kaarten annuleren?

Het is niet mogelijk om jouw gekochte kaarten te annuleren.

Kaarten voor de theatervoorstelling kunnen tot 7 dagen voor aanvang van de voorstelling gewijzigd worden naar een andere speeldatum, mits er plaatsen beschikbaar zijn. Wil je hiervan gebruik maken, stuur dan een mail naar publiek@bostheater.nl. Vermeld in deze mail het ordernummer en/of de naam waarop de tickets zijn geboekt en naar welke datum je de kaarten wilt laten omboeken

Kan ik mijn kaarten omzetten naar een andere datum?

Kaarten voor de theatervoorstellingen kunnen tot 7 dagen voor aanvang van de voorstelling gewijzigd worden naar een andere speeldatum, mits er plaatsen beschikbaar zijn.

Wil je hiervan gebruik maken, stuur dan een mail naar publiek@bostheater.nl. Vermeld in deze mail het ordernummer en de nieuwe datum.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

Theaterkaarten: Neem voor theaterkaarten contact op met publiek@bostheater.nl.

Concertkaarten: Neem voor concertkaarten contact op met info@liveatamsterdamsebos.nl.

De voorstelling is geannuleerd, krijg ik mijn geld terug?

Indien de voorstelling voor aanvang of binnen de eerste 50% van de speelduur wordt geannuleerd, ontvang je jouw aankoopbedrag terug.

Als de voorstelling na 50% van de speelduur wordt geannuleerd dan is bovenstaande compensatie niet van toepassing.

Kan ik een voorstelling in het Bostheater cadeau doen aan iemand?

Absoluut, dat vinden wij alleen maar fantastisch! We kunnen voor een voorstelling naar keuze een code genereren, waarmee de ontvanger zelf een datum kan kiezen voor het bezoek aan de betreffende voorstelling. Wanneer u een cadeaubon wilt bestellen stuur dan een mailtje aan tickets@bostheater.nl en vermeld hierin de voorstelling en het aantal personen. U ontvangt dan een betaallink. Na betaling wordt de cadeaubon aan u gemaild.

Voor concerten is deze optie helaas niet mogelijk.

Vanaf welke leeftijd moet ik een kaartje kopen voor mijn kind?

Per kindervoorstelling verschilt het voor welke leeftijdsgroep de voorstelling geschikt is. Dit wordt vermeld op de pagina van de voorstelling. Alle bezoekers dienen in het bezit te zijn van een entreebewijs, dus ook kinderen die jonger zijn dan de adviesleeftijd. We raden echter af om kinderen mee te nemen die jonger zijn dan het leeftijdsadvies.

Bij jeugdvoorstellingen kunnen kinderen tot 12 jaar gebruik maken van een kinderticket.

Let op: voor concerten hanteert onze concertpartner geen leeftijdsgrens. Iedereen, ongeacht de leeftijd, dient in het bezit te zijn van een geldig toegangsbewijs. We raden echter af om kinderen mee te nemen naar een concert. Neem je je kind toch mee? Dan ben je als ouder/verzorger verplicht om te zorgen voor goede oorbescherming voor jouw kind.

Route en bereikbaarheid

Wat is het adres en de route naar het Bostheater?

Het adres van het Bostheater is:
De Duizendmeterweg 7, 1182 DC Amstelveen.

Klik hier voor de route op Google maps.

U kunt per fiets of auto naar het theater komen.

De Bosbaan is afgesloten, wat betekent dit?

Tijdens roeievenementen is de Bosbaan (de hoofdweg naar het theater) afgesloten. Het theater is dan nog wel bereikbaar via de alternatieve route.

In de regel duurt de Bosbaanafsluiting tot ongeveer 18.00 uur.

Ik kom met de fiets, is er verlichting in het Amsterdamse Bos?

Het Bostheater is goed bereikbaar met de fiets. In het bos is de weg gemarkeerd met straatverlichting. Het is wel aan te raden om fietsverlichting op de fiets te hebben.

Is er een fietsenstalling bij het theater?

Ja, er is een verlichte fietsenstalling aan het begin van het wandelpad naar het theater (het is ca 2 min lopen vanaf de fietsenstalling naar de entree)

Mag ik mijn fiets overal in het bos stallen?

Nee, het is niet toegestaan om uw fiets overal te stallen. In verband met de veiligheid dienen alle fietsen in de stalling te worden geparkeerd.

Ik kom met de auto, kan ik parkeren bij het theater?

Op 100 meter van het theater is er ruim voldoende parkeergelegenheid. Parkeren bij het Bostheater is gratis. Deze parkeerplaats is niet bewaakt.

Is het Bostheater bereikbaar met het openvaar vervoer?

Helaas is het Bostheater niet goed bereikbaar met het openbaar vervoer. De dichtstbijzijnde halte is de Amstelveense weg. Vanaf deze halte is het ruim 40 minuten wandelen naar het theater.

We raden je in dit geval aan aan een OV fiets te huren bij station Amsterdam Zuid.

Hoe ver is het wandelen vanaf de bushalte naar het theater?

Het is ruim 40 minuten wandelen vanaf de bushalte op de Amstelveense weg/Van Nijenrodeweg naar het Bostheater. Klik hier om de dichtstbijzijnde halte op Google Maps te weergeven.

Ik kom met de trein naar Amsterdam, kan ik met het OV naar het Bostheater?

Helaas is het Bostheater niet goed bereikbaar met het openbaar vervoer. De dichtstbijzijnde bushalte is de Amstelveenseweg. Vanaf deze halte is het ruim 40 minuten wandelen naar het theater.

We raden bezoekers aan een OV fiets te huren bij station Amsterdam Zuid.

Voor meer informatie over het huren van een OV-fiets, klik hier.

Toegankelijkheid

Is het theater toegankelijk met een rolstoel?

Het theater is toegankelijk met een rolstoel. Als je al een ticket hebt voor een voorstelling of concert en je wilt gebruik maken van een rolstoel-plek, stuur dan een email naar publiek@bostheater.nl. Dit kan tot een dag voor aanvang. Let op: jouw reservering voor een rolstoel-plek is dus geen toegangsbewijs.

We vragen je uiterlijk 45 minuten voor aanvang aanwezig te zijn in het theater.

Het aantal rolstoelplaatsen is beperkt, we doen ons best iedereen van een zo goed mogelijke plek te voorzien.

Zijn er rolstoelvriendelijke toiletvoorzieningen?

Ja, er is een rolstoeltoegankelijk toilet.

Zijn er parkeerplaatsen voor mindervaliden?

Er zijn parkeerplaatsen voor mindervaliden. Vanaf deze parkeerplaats is het nog 200 meter naar het theater. Wanneer het niet mogelijk is deze afstand af te leggen, dan is het mogelijk om personen nog dichter bij het theater af te zetten. Dit kan alleen met begeleiding van het Bostheater (is namelijk een voetgangersgebied). Neem hiervoor contact op met publiek@bostheater.nl.

Let op: helaas kunnen wij deze parkeerplekken niet voor je reserveren, omdat het een openbare parkeergelegenheid betreft voor het hele Amsterdamse Bos.

Zijn er voorzieningen voor slechthorenden?

Ja, op aanvraag zijn er koptelefoons beschikbaar voor slechthorenden. Stuur hiervoor een email naar: publiek@bostheater.nl.

Ik wil graag een zitplaats met een rugleuning, kan dit?

Vanaf seizoen 2022 heeft elke zitplaats een rugleuning. Je hoeft dus geen plekken meer te reserveren indien je een rugleuning nodig hebt.

Wil je gebruik maken van een rolstoel-plek, stuur dan een email naar publiek@bostheater.nl. Dit kan tot een dag voor aanvang. Let op: jouw reservering voor een rolstoel-plek is dus geen toegangsbewijs.

Ook voor Vrienden van het Bostheater worden er nog steeds speciale plekken gereserveerd op de tribune.

Zijn voorstellingen toegankelijk voor niet-nederlandstaligen?

De toegankelijkheid voor niet-Nederlandstaligen hangt af van het programma. Kijk bij het informatieblokje van het event voor meer informatie.

Toegankelijkheid voor dieren

Honden zijn welkom in het theater, zolang ze geen overlast veroorzaken. We vragen bezoekers met een hond plaats te nemen aan de zijkant, zodat wanneer de hond onrustig wordt, je makkelijk even weg kunt lopen met de hond.

Bij de concerten zijn huisdieren niet toegestaan.

Mag ik mijn baby meenemen naar een voorstelling?

Ja, je mag jouw baby meenemen naar de voorstelling. Wel vragen we je om aan de zijkant van een tribunevak plaats te nemen, zodat wanneer de baby huilt, je even weg kunt lopen om jouw baby te troosten. Daarnaast mag de baby (evt. in een zitje of wieg) geen zitplaats innemen op de tribune.

Eten en drinken in het Bostheater

Kan ik eten en drinken kopen in het theater?

De theaterbar is geopend bij alle voorstellingen.
Bij de avondvoorstellingen is het mogelijk een picknickmand te bestellen. Lees hier meer over op deze pagina.

Wat zit er in de picknickmand?

De picknickmand is een rijk gevulde mand voor twee personen, met een fles wijn. Meer informatie kun je hier vinden.

Kom je naar een concert, bestel dan je picknickmand via Live at Amsterdamse Bos. Dat kan hier.

Kan ik ook een picknickmand kopen in het theater zonder reservering vooraf?

Het is niet mogelijk om zonder reservering een picknickmand te kopen. Deze dient uiterlijk om 18.00 uur de dag vóór de voorstelling besteld te worden.

Mag ik BBQ'en of koken op de tribune?

Het is niet toegestaan om te bbq’en of op een andere manier eten te bereiden (gasstel/verwarmingsstel) op de tribune. Dit is wel op andere plekken in het Amsterdamse Bos toegestaan.

Mag ik eigen eten en drinken meenemen tijdens een theatervoorstelling?

Ja, tijdens theatervoorstellingen mag je je eigen eten of drinken meenemen. Let op: dit geldt niet voor concerten.

Welke ingrediënten zitten er in de etenswaren die te koop zijn in het theater?

Eten en drinken tijdens concerten

Mag ik eigen eten meebrengen naar concerten?

Het is niet toegestaan eigen consumpties mee te brengen tijdens de concerten. Tijdens concerten zijn er verschillende kraampjes waar je eten kan bestellen. Het is ook mogelijk om een picknicktas te kopen, dit kan uiterlijk één dag voor aanvang van de voorstelling, tot 18:00 uur ’s avonds. Je kunt dan lekker picknicken op onze tribune.

Wil je dit? Leuk! Bestel jouw picknicktas via de website van Live at Amsterdamse Bos.

Mag ik eigen drinken meebrengen naar concerten?

Het is niet toegestaan om consumpties mee te brengen naar concerten. Ook geen flesjes water.

Welke ingrediënten en allergenen zitten er in de aangeboden etenswaren?

Betalen in het theater

Hoe kan ik in het theater betalen?

In het Amsterdamse Bostheater kan alleen met pin betaald worden.

Kan ik bij concerten met contant geld betalen?

Nee, je kunt alleen met pin betalen.

Werken jullie met muntjes?

Bij concerten van Live At kun je alleen met munten betalen. Deze kun je kopen bij de muntenkassa. Je kunt hier alleen met pin betalen.

Bij theatervoorstellingen wordt niet met muntjes gewerkt. Je kunt tijdens theatervoorstellingen alleen met pin betalen.

Kan ik mijn ongebruikte munten na afloop van het concert inwisselen?

Het is niet mogelijk om na afloop de niet gebruikte munten in te wisselen tegen geld. De muntenkassa is de hele avond open, dus het is mogelijk om (losse) munten bij te kopen indien gewenst.

Kan ik mijn ongebruikte munten bij een volgend concert gebruiken?

Nee, het is niet mogelijk om bij een volgend concert de niet gebruikte munten weer te gebruiken.

Huisregels en algemene voorwaarden

Waar kan ik de huisregels vinden?

De huisregels kun je hier lezen.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

De algemene voorwaarden kun je hier vinden.

Waar kan ik lezen hoe jullie met mijn gegevens omgaan?

Informatie over het gebruik van jouw gegevens kan je hier vinden.

Corona

Heb ik een coronatoegangsbewijs nodig voor concerten en voorstellingen?

Nee, dat hoeft niet meer! 🎉 De overheid heeft de corona regels afgeschaft. Met deze versoepelingen kunnen we deze zomer met vrienden en familie weer ouderwets genieten van alle voorstellingen in het bos en van de mooie (en hopelijk warme) zomeravonden in ons theater. We hebben waanzinnig veel zin om weer meer bezoekers, jullie, te mogen ontvangen!

We houden de regelgeving uiteraard goed in de gaten. Mocht er iets veranderen in de regels, dan zullen we die informatie delen op onze Covidbeleid pagina.

Antwoord niet gevonden? Neem contact met ons op

Contactgegevens

Het Amsterdamse Bostheater
De Duizendmeterweg 7
1182 DC, Amstelveen
Nederland

info@bostheater.nl
020-6700250

Routebeschrijving

Zakelijke informatie

IBAN: NL85 ABNA 0833129120
KVK: 41207714
BTW-nummer: NL008633587B01